kaliper piston itme aparatı

Ön Kaliper nedir?

Fren kaliperleri aracınızın freninde hayati önem taşıyan parçalardan birisidir. Fren kaliperleri aracın durdurma gücünün üretilebilmesi için diske basmaya başlayacak balataya yataklık eden, balatayı taşıyıp, diske doğru ileri-geri gerekli hareketini sağlayan hidrolik parçalardır.

Kampanaya ne demek?

Kampana; araçların arka lastiklerinde bulunan ve dönüş hızını yavaşlatarak aracın durmasına yardımcı olan bir fren sistemi parçasıdır. Dökme demirden imal edilen bu parça, merkez noktasından dış noktaya doğru bir sıkıştırma yapar ve böylece sürtünmeyi arttırır. Bu da tekerleklerin dönüş hızının yavaşlamasını sağlar.

Kaliper bozulur mu?

Her parça gibi fren kaliperi de zaman içerisinde arızalanabilir. Bu durumda arıza belirtilerine dikkat edilmeli ve gerektiği noktada aracınızı hızlı bir şekilde oto servise götürmelisiniz.

Kalper ne demek?

Kaliper Nedir? Kaliperi ya da daha yaygın haliyle fren kaliperi; araçlardaki disk fren sistemlerinin en önemli bileşenlerinden biridir. Bazı araçlarda mavi ya da kırmızı renklerde olabilir. Bu parçalar, aracı durdurmak ya da yavaşlatmak için balatalar, disk ve hidrolik sistemi ile birlikte hareket ederler.

Kampana diğer adı nedir?

Kampana diğer isimleri ile zil veya çan olarak ta tanımlanmaktadır. Kampana Nedir? Kampana aracın lastikle olan bağlantısını sağlayan ve içten dışa sıkıştırma yöntemi ile otomobilin güvenliğini sağlayarak arka lastiklerin yavaşlaması ve böylece aracın savrulmasını önleyen malzeme olarak ifade edilmektedir.

Disk ve kampana ne demek?

Disk fren, sabit bir frenleme kuvveti sağlar ve mükemmel ısı dağılımına sahiptir. Kampana frenler ise basit bir yapıya sahiptir, fakat düşük maliyetlidir. Kampanalı frenlerin ısı dağılımı zayıf olduğu için disk frenlere göre çok etkili değildir.

Kaç bin km de balata değişir?

Fren balatasının ömrü sürüş tarzına ve balatanın malzemesine bağlı olarak farklılık gösterse de genellikle 40-50 bin km civarlarında değiştirilmesi gerekiyor. Fren balatasının değiştirilme zamanının gelip gelmediğini anlamaksa oldukça basit.

Fren kaliperi ses yapar mı?

Bozuk bir fren kaliperi başta fren sisteminde meydana gelen gıcırtı sesi olmak üzere birçok belirtiyi de beraberinde getirmektedir. Fren sisteminde bulunan herhangi bir aksamın bozulması ihmal edilmemesi gereken bir durum olmakla beraber fren kaliperinde oluşan arıza / bozulma durumu acil müdahale gerektirmektedir.

Kaliper pimi nedir?

Kaliper pimi, fren kaliperinin gresli bir şekilde kayarak ileri ya da geri yönde hareket etmesini sağlayan bir yapıdır. Kayıcı pim olarak da bilinen bu yapı, toz körüğü ile muhafaza edilmiştir. Kaliper pimlerinde genellikle silikon bazlı olarak üretilen gres yağı kullanılır.

Yeni balata ses yapar mı?

Bu ikisi ile ilgili temel sorunlar da şöyle özetlenebilir: Fren balatası yeni de olsa disk bozuksa veya fren diski bitme sorunu varsa frenlemede ses çıkar. Fren balatası kalitesi düşükse bazen yine frenlemede ses çıkar. Fren balatası eskiyse yine ses yapar.

Biten balata ses yapar mı?

Biten fren balatası diske sürterek tiz bir ses çıkartır. Araç bu şekilde kullanılmaya devam edildiğinde, disk yüzeyi aşınmaya başlar. Güvenliğiniz için aracınızda ses gelmeye başladığında en yakın yetkili servise götürmenizi tavsiye ediyoruz.

Fren balatasi bittiği nasil anlaşilir?

Özellikle frene basıldığında bir ses çıkması, fren balatasının bittiğini işaret eder. Frene basıldığında gelen sesler yakından takip edilmeli ve mutlaka kısa sürede servise götürülmelidir. Fren balatasının bitmesi ve araç kullanımına devam edilmesi çok farklı kazalara yol açabilir.

Sabit kaliper nedir?

a) Sabit kaliper: Sabit kaliper bir çift pistonla donatılmıştır. Frenleme kuvveti, balataların piston tarafından disk yüzeylerine bastırılması sonucu oluşur (Şekil 22). b) Yüzer Kaliper: Yüzer kaliperlerde piston, kaliperin sadece bir tarafına yerleştirilmiştir.