volkswagen jetta şanzıman sorunu

DSG mekatronik fiyatı ne kadar?

DSG ömrü kaç km?

Otomatik bir şanzımanın peşindeyseniz, nispeten nadir görülen arızaların sizi rahatsız etmesine izin vermeyin – bir DSG genellikle daha yumuşak ve daha verimli şanzıman türlerinden biridir ve çoğu, daha fazla değilse de en az 160.000 km ömrü vardır.

DSG şanzıman garantisi kaç yıl?

Tüm yeni Volkswagen'ler, teslimat tarihinden itibaren başlayan 2 yıl mekanik, 3 yıl boya ve 12 yıl paslanmazlık garantisi ile koruma altındadır. Üstelik tüm bu garanti süreleri boyunca herhangi bir kilometre sınırı da uygulanmaz.

DSG şanzıman iyi mi?

Dsg şanzıman çift baskı balataya sahip, inanılmaz vites geçişlerine sahip olan, çok konforlu mükemmel bir şanzıman diyebiliriz. Öylesine hızlı vites değiştirir ki, aracı sarsmaz, ve performans kayıpları yaşanmaz. Buna ek olarak ta diğer otomatik şanzımanlara göre çok daha fazla yakıt tasarrufu sağlar.

DSG sorun çıkarır mı?

DSG'de kavrama sorunu, özellikle sürekli dur-kalk trafikte araç kullanımı sonucunda görülüyor. Trafikte yüksek yük altında kavrama bölümünün ısınmasından kaynaklı olarak bu sorunla karşılaşılabiliyor.

DSG arızası kaç para?

Arıza durumuna göre 3-11 bin TL arasında değişen bir maliyet söz konusu. Hidrolik Ünite ve Elektronik Ünite olmak üzere iki ana bileşenden oluşan mekatronik kutusu değişimi, her ikisi de arızalı ise 11 bin TL'ye kadar çıkabiliyor.

7 ileri DSG şanzıman yağı değişir mı?

DSG şanzıman bulunan bir araçta ad tüm araçlarda olduğu gibi yine şanzıman bakımı yapılması ve şanzıman yağı değişimi gibi rutin işlemler yapılması gerekir.

Arıza durumuna göre 3-11 bin TL arasında değişen bir maliyet söz konusu. Hidrolik Ünite ve Elektronik Ünite olmak üzere iki ana bileşenden oluşan mekatronik kutusu değişimi, her ikisi de arızalı ise 11 bin TL'ye kadar çıkabiliyor.

DSG şanzıman problemli mi?

DSG şanzıman sorunları şöyle özetlenebilir: Çift kuru kavrama (baskı-balata) kullanıldığı için, zamanla aşınıyor ve değiştirilmesi gerekiyor. Çift kavramalı şanzımanlı araçların yokuşlarda geri kaçırdığına dair şikayetler de yaygındır.

CVT mi DSG mi?

3. DSG vs CVT

Ancak kullanıcıların deneyimine göre bir ayrım yapılabilir. DSG; yüksek yakıt verimliliği ve hızlı vites geçişleri ile öne çıkıyor. CVT ise uzun süre kullansanız bile dayanıklı yapısı ve ideal devir arayanların tercihi olabilir.

Otomatik şanzıman hangisi daha iyi?

Sonuç olarak, tam otomatik vitesli araçlar yüksek yakıt tüketimi sunuyor. Tek kavramalı otomatik vitesler ise daha az yakıt tüketimi sağlamasının yanında düşük konforu nedeniyle olumsuz değerlendirilebiliyor. DGS ve CVT şanzımanlar ise daha iyi sonuçlar sunmasına karşın daha yüksek maliyete sahip.

DSG mi Stronic mi?

volkswagen grup'a ait olan otomobiller icinde sadece audi direktschaltgetriebe adini yani dsg'yi 2005'ten sonra s-tronic olarak degistirmistir. misal 1.2 tfsi a3ve golf 7 1.2 tsi'de ayni motor & sanziman kullanilirken, golf'te bu dsg olarak adlandirilirken, audi de s-tronic olarak isimlendirilmistir.

Tiptronic mi tiptronic mi?

Tiptonik, Steptronik ya da Shifttronik denilen şanzıman tipleri aslında birer triptonik şanzıman teknolojisidir. Dolayısıyla ufak tasarım farkları dışında temelde tiptonik vites de triptonik vites de aynı şey.

BMW şanzımanı DSG mi?

Ancak DSG şanzımanı ilk kullanan marka ya da bu teknolojiyi geliştiren marka, Alman otomotiv devi Volkswagen'dir. Volkswagen'in kullandığı çift kavramalı şanzıman tipinin adı DSG teknolojisiydi. Ancak benzer teknolojileri Audi, Nissan, Mitsubishi, BMW ve Porsche markalarında da görüyoruz.

DSG mi EDC mi CVT mi?

Çalışması esnasında rengi kararırken akıcılık özelliğini de kaybedeceği için ortalama 50.000 km'de değişmesi gerekir. Bu veri her araç için farklıdır ve özellikle az kullanılan araçlarda ise bu km beklenmemeli ve 2 yılda bir düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Otomatik şanzıman ömrü kaç km?

Tüm yeni Volkswagen'ler, teslimat tarihinden itibaren başlayan 2 yıl mekanik, 3 yıl boya ve 12 yıl paslanmazlık garantisi ile koruma altındadır. DSG şanzıman pişmanlıktır ve hatta Volkswagen servisleri daha.